Salzkammergut-i tavak - körút
Fontos, általános információk a tavakról:
Mivel ezek a tavak (Attersee,
Mondsee, Wolfgangsee, Traunsee) gleccsertavak, nincsen egyik tónak sem
komoly partszakasza. Nagyon keskeny sáv rendelkezik csak napozásra, ezek a
területek is kb. 98%-ban magántulajdonban vannak, így felejtsük el, hogy bármelyik tó partján kempingezzük. Ez ki van zárva, meg a vadkempingezés amúgy is tilos Ausztriában. A tavak partvonalai ki vannak parcellázva 10-20m-es szakaszokra, amik el vannak kerítve, privát területek. Nagyon
kevés szabad strandnak fenntartott terület van. Ezek kicsik is, egyből a főút
mellett helyezkednek el, viszonylag zajosak is. Pihenésre nem éppen alkalmasak,
de ez a helybélieket nem zavarja, ők képesek a forgalmas út mellé felcsapni a kempingágyat és úgy napoznak zavartalanul, miközben 70-80 km/h-s sebességgel mennek mögöttük az autók.
Számos kemping található a tavak mentén körbe, mind a
főútról elérhetőek. Viszont főszezonban ezek a kempingek mindig tele vannak. Nagy
szerencse kell ahhoz, hogy valaki találjon olyan vízparti kempinget, ahol van
szabad placc. Mi főszezonban érkeztünk, a 4. kemping után már aggódtunk, hogy nem
lesz szabad hely sehol sem. Minden kemping ki volt táblázva „Besetzt” (megtelt)
felirattal. Bent a recepciókon sem kecsegtettek túl sok jóval.
Alapvetően indulás előtt már a legnagyobb tavat az Attersee-t néztük ki bázisnak, mivel innen a többi tó 10-30 km-es távolságra van, autóval max. 50 perc alatt elérhető bármelyik.
Szállást végül az Attersee tó mentén elhelyezkedő Attersee am Attersee falucskában
találtunk. Ez egy viszonylag eldugott kemping. Nem a tó mellett van közvetlenül,
hanem a főút túloldalán helyezkedik el. Alapterületre elég nagy, nyugis,
csendes, kulturált.
Camping Wimroither Mühle
Kemping koordinátái:
szélesség: 47°54'51.98"É
hosszúság: 13°31'45.84"K
Bevezető út koordinátái:
szélesség: 47°54'44.92"É
hosszúság: 13°31'51.15"K
Ezen ponton kell a főútról bekanyarodni egy murvás útszakaszra. Csak az egyik irányból van kitáblázva, hogy „camping ->”, talán ezért is nincs tele soha, mert nehezen észrevehető.
Ezen a murvás úton kell haladni 300m-t, majd elérjük a
kemping bejáratát.
A tulajdonos egy igen öreg, kedves házaspár. Maga a kemping magánkemping lehet. Kicsit elavultak, régiesek a berendezések, de a célnak megfelelnek és minden működik, használható. Enyhe időutazás érzése van az embernek a 80-as évekbe :)
Szállás árak:
2 főre, egy autóval, egy sátorhellyel: 20 EUR / nap (2013. augusztusában aktuális infó)
Minél tovább van az ember annál nagyobb az esélye, hogy a
végén kap kedvezményt. Mi 6 napot voltunk, végül csak 5-öt kellett kifizetnünk.
Bejárat mellett van egy nagy vizes teknő, amibe feltehetően
patakvíz van beleszivattyúzva, amibe hűteni lehet az italokat. 10 Celsius
foknál nem lehetett melegebb. Műanyag dobozba rakva simán lehet hűteni vajat,
felvágottat stb. is. Senki nem piszkálta.
recepció és a "hűtőszekrény" |
kemping leghátsó füves területe |
Meleg víz minden kempingben sarkalatos pont, hogy meddig van, mikor fogy ki este, stb. Itt mindig volt meleg víz. Ahhoz, hogy meleg vízzel tudjunk fürdeni, a tulajdonostól venni kell münze-t (speciális érmét), amit minden zuhanyzóban elhelyezett szerkezetbe kellett beledobni, és akkor kb. 5-6 percig volt meleg vizünk is.
1 münze = 1 EUR
Külön van mosogatásra alkalmas hely, és a szemetet is szelektíven gyűjtik.
Maga a kemping viszonylag csendes (már amennyire lehet, mert
ez ugye embertől függ), de úgy vettük észre, hogy a tulajdonos szelektálja a
vendégeket. Pl. az érkező fiatalokat, akik feltehetően italozni, hangoskodni
fognak, külön, távolabbi helyre vezényli őket. Volt csoport, akiket a kempingen
kívül helyezett el >:)
Bevásárlás:
Bevásárlás:
Közelben (2 perc autóval) van egy BILLA szupermarket (egy
benzinkút mellett), ott minden finomság megkapható, amire csak vágyhat az
ember. Kenyeret, zsemlét is helyben sütik minden reggel és napközben
folyamatosan.
Nyitva tartás:
H-P: 6:30-tól 19:30-ig
Szo: 6:30-tól 18:00-ig (zárásban nem vagyok biztos, hogy szombaton eddig van nyitva)
V: zárva (mint minden más Ausztriában)
Vasárnap reggel egyedül a vízre szálló hellyel szemben, az út túloldalán elhelyezkedő hatalmas családi házban helyet kapó kis kávézó van nyitva. Előtte, körülötte rengeteg giccses tárgy (szobrok, szökőkutak) található, mintha valami kirakodó árus lenne. Itt lehet kapni vasárnap reggel is friss pékárút, melegszendvicset, kávét, teát, gyümölcslevet.
Az öt napos csavargásunk alkalmával megfordultunk SPAR szupermarketben és Hofer-ben is (ez itthon: ALDI), de úgy tapasztaltuk, hogy a BILLA mindegyiket veri kínálatban. BILLA ismertető jele, hogy egy nagy oszlopon egy 3D-s bevásárló zacskó forog. Ha nem forog, akkor zárva van. Messziről látható, hogy nyitva van-e vagy nincs.
Nyitva tartás:
H-P: 6:30-tól 19:30-ig
Szo: 6:30-tól 18:00-ig (zárásban nem vagyok biztos, hogy szombaton eddig van nyitva)
V: zárva (mint minden más Ausztriában)
Vasárnap reggel egyedül a vízre szálló hellyel szemben, az út túloldalán elhelyezkedő hatalmas családi házban helyet kapó kis kávézó van nyitva. Előtte, körülötte rengeteg giccses tárgy (szobrok, szökőkutak) található, mintha valami kirakodó árus lenne. Itt lehet kapni vasárnap reggel is friss pékárút, melegszendvicset, kávét, teát, gyümölcslevet.
Az öt napos csavargásunk alkalmával megfordultunk SPAR szupermarketben és Hofer-ben is (ez itthon: ALDI), de úgy tapasztaltuk, hogy a BILLA mindegyiket veri kínálatban. BILLA ismertető jele, hogy egy nagy oszlopon egy 3D-s bevásárló zacskó forog. Ha nem forog, akkor zárva van. Messziről látható, hogy nyitva van-e vagy nincs.
BILLA koordinátái:
szélesség: 47°54'58.74"É
hosszúság: 13°31'57.60"K
Átlagos mélység: 85 m
Legnagyobb mélység: 171 m
Tengerszint feletti magasság: 461 m
Vízre szállási lehetőség az Attersee tó mentén:
Vízre szállási lehetőség szerencsére a közelben van, autóval
kb. 3 perc. Ez egy pici szabad strand, ami hamar megtelik. Ha délben szeretnénk
vízre szállni, akkor már keresztül kell bukdácsolni a napozókon. Mi délelőtt
9-10 körül szálltunk vízre. Ekkor még az autóval is le tudtunk parkolni a
szabad strand mellett. Vízre szállás enyhén kavicsos (murvás) talajon lehet
térdig érő vízben. Jobb helyet nem is kívánhat az ember. Érdemes azért vinni
magunkkal neoprén cipőt. Parton van fixen telepített öltöző, női/férfi WC, ami
tiszta, kulturált (WC papír is volt benne).
Vízre szálló koordinátái:
szélesség: 47°54'33.76"É
hosszúság: 13°31'42.53"K
Attersee vízre szálló helye (szabad strand) |
közvetlenül lehet mellette parkolni |
Vízre szálló hely. Mintha csak a kert végében lenne a tó. |
Stand Up Paddlers |
Mivel mindegyik tó gleccser tó és rendkívül mélyek, ezért a vize szinte kristály tiszta, kékes/zöldes színben pompázik. Nagyon elenyésző a szennyező anyagokat kibocsájtó hajók jelenléte a vízen, ezzel is óvják a vizek minőségét.
Viharjelzés van a tavakon, de nem a hazai megszokott
rendszer sem látványban, sem szabályozásban. Fényjelzés egyféle intenzitás van.
Borostyán sárga színben apró világító tornyok vannak, aminek a tetején forog
körbe a fény. Általában minden honnan jól láthatóak. Nem ész nélkül teszik ki,
csak akkor, ha tényleg vihar közeleg, amit szabad szemmel nehéz észrevenni,
mivel körben mindenütt 1000-1800 méter magas hegyek vannak. Átlagos szeles
időben nincs semmilyen jelzés.
Határtalan mélység... |
Rendőrök vannak, rendelkeznek tavanként 1-2 motoros hajóval, de viharjelzéskor inkább a vízi mentők szaladnak ki egy körre és figyelmeztetik az embereket. Szerintem ők nem is intézkedhetnek. Minket is ki akartak küldeni, de végül megegyeztünk, hogy nyílegyenesen visszaevezünk a megfelelő oldalra, és ott közel a part mentén hazaevezünk. Messziről még az átkelést szemmel tartották, de utána ők is hazamentek, ránk bízták a dolgot. Mellesleg a hatalmas vihart a vízen vészeltük át :) Tud a viharos szél 1m-nél magasabb hullámokat is képezni úgyhogy aki nem annyira képzett az evezési technikákban, inkább kössön ki, ahol a leghamarabb tud. Akár privát partszakaszon is, a tulaj nem fog elzavarni.
Nekünk már nem sikerült időben visszaérnünk a beszálló helyhez, így, amikor már nagyon komolyra fordult a helyzet (mind szél, mind esőzés végett), bebújtunk egy üresen talált motorcsónak parkolóba. Sok ilyen van a tavakon, kis faházak állnak cölöpökön a vízben, a bejárat is le van zárva, de az épület oldal fala nem lóg le teljesen a vízbe (közel 1m-re lehet a víz felett), így alatt be tudtuk magunkat navigálni a kis épületbe. Elég huzatos volt, de legalább a felhőszakadástól megvédett minket :)
Üres motorcsónak tároló, ahol átvészeltük a felhőszakadást |
Magát az Attersee-t egy nap alatt kényelmesen be lehet járni. Van pár vitorlás klub, ahol enni is lehet a büfékben. Ezeknél trepnin (sója) simán ki lehet szállni a partra. A tónak inkább a déli fele a szebb, ott vannak az 1000 méternél is magasabb hegycsúcsok. Igazán aprónak érzi magát az ember, amikor odaevez egy ilyen hegy tövébe. Vannak részek egyes tavaknál, ahol nincs körben autóút, mert a hegyek miatt ez nem lehetséges. Ott tényleg a tó vize nyaldossa a hegyek lábait.
Hegyek és hegyek mindenütt |
Általunk bejárt útvonal az Attersee-n:
tűzoltáshoz kell a víz
Felszíni terület: 14,2 km2
Legnagyobb mélység: 68 m
Tengerszint feletti magasság: 481 m
Mondsee elhelyezkedése az Attersee déli csücskétől pár km-re fekszik, így második úti célunk ez a tó volt. A két tó összeköttetésben áll egy kis csatornával, de az hivatalosan nem evezhető. Gyakorlatilag meg nem néztük meg, mert a tó alsó csücskénél egy pici autós híd található, amin már kint volt a vízi KRESZ szerinti behajtani tilos tábla.
A tó délebbre fekvő része a látványosabb, az északi részén
egy városka van: Mondsee. Dél, dél-nyugati partszakasza az izgalmasabb, itt is
a tóba lógnak a hegyek (1000 m-es csúcsok) lábai. Egy darabig még van a tó mellett
itt is autóút, de aztán az egy alagútban elvész és végül már csak Mondsee
városánál bukkan ki újra az aszfaltos út. Érdekes még itt, hogy külön a
kerékpárosoknak egy különálló alagutat/fél alagutat fúrtak, elkülönítve az
autós forgalomtól, így néha fel-felbukkannak a bringások a sziklafalban.
Sziklafal oldalában található 2 db emléktábla. Egyik azt
idézi fel, hogy kik és mikor vájták ki az első járható ösvényt ezekbe a
sziklákba, a másikon meg egy szerencsétlenül járt virágszedő férfiről szól, aki
virágszedés közben lezuhant a szikláról és meghalt. Elég béna egy halál (a szerk.)
Mondsee parkoló az út mellett ahol vízre szálltunk |
Mondsee és a görbülő tér... |
Vízre szállás itt is kicsit nehézkes, mivel ennél a tónál is ki vannak parcellázva a privát területek, csak elvétve található szabad partszakasz. Nekünk végül sikerült az út mentén találni egy olyan részt, ahol 3-4 autónak ki van alakítva egy rész, ahol le tud parkolni, van 2 pad is. Itt tudtuk vízre tenni a hajókat. A parton hatalmas sziklagörgetegek voltak, de ezeken besétálva vízre lehetett tenni a hajókat a térdig érő vízben.
Később, a tó dél-nyugati partszakaszán láttunk egy hosszabb szabad strandot is, ott is be lehetett volna szállni, de ahogy láttam, itt az autóknak ki volt alakítva egy fizetős parkoló, az út mellett meg tilos volt megállni. Táblákkal is jelezték.
Mondsee vízre szálló koordinátái:
szélesség: 47°48'38.98"É
hosszúság: 13°24'50.22"K
szélesség: 47°48'7.87"É
Mondsee kemping koordinátái (ha valakit érdekel, mert szép
fekvése volt a kempingnek):
szélesség: 47°48'16.67"É
hosszúság: 13°25'52.62"K
Mondsee méretét tekintve egy nap alatt kényelmesen körbe evezhető, ha valakinek erre van igénye. Mi kb. fél napot töltöttünk itt.
Viharjelzés itt is van, működött is, bár szerintem
bekapcsolva maradt, mivel senki rá sem bagózott a jelzésre. Korábban az
Attersee-i viharjelzésnél ez nem így volt, ott egyszer csak mindenki eltűnt
körülöttünk a vízről.
Vízi rendészet és vízi mentők itt is vannak.
Felszíni terület: 13 km2
Legnagyobb mélység: 114 m
Tengerszint feletti magasság: 538 m
Harmadik tavunk a Wolfgangsee volt, amit meglátogattunk.
Attersee és Mondsee alatt terül el déli irányban. Az Attersee-i kempingünktől
kb. 50 perces autókázás után érhető el a tó észak-nyugati csücske. Ha Modsee tótól jövünk, akkor kb. 10 perc az
autóút. A két tó között egy kisebb hegyet kell megmászni autóval, ahol az út
egyből St. Gilgenbe vezet. Ennek a tónak egyedül csak az észak-nyugati és déli
oldala autózható rendesen, így mi egyből St. Gilgen szűk part menti útjait
vettük célba vízre szállás szempontjából. Hamar rá is bukkantunk egy
zsebkendőnyi méretű szabad strandra. Délelőtt 9 és 10 között még itt sem
hömpölygött a tömeg, így nyugodtan le tudtunk pakolni. Parkolás szempontjából
ez nem a legjobb hely. Van a közelben egy fizetős parkoló, de bevallom, nem
volt kedvem fizetni egy egész napos parkolást, így ezt messziről elkerültem.
Végül a vízre szálló hely felett egy csendes zsákutcában kényelmesen le tudtam
parkolni, hogy senkinek ne legyek útba.
Wolfgangsee vízre szálló:
Wolfgangsee vízre szálló szabad strand |
Vízre szállás itt is kavicsos, murvás talajon történik térdig érő vízben. Neoprén cipő itt is ajánlatos. A parton van elhelyezve egy mobil WC, amit szerintem minden este üríthetnek, mert reggel makulátlan tisztaságú volt.
Vízre szálló hely koordinátái:
szélesség: 47°46'14.26"É
hosszúság: 13°22'9.15"K
kavicsos itt is a partszakasz |
Az általunk meglátogatott négy tó közül utólag ez a tó tűnt a legforgalmasabb, idegenforgalmi szempontból pedig a leglátogatottabbnak. A tó kis mérete ellenére keresztbe, hosszába közlekednek rajta hajójáratok. Köztük egy talán már kuriózumnak számító I. Ferenc József császár néven futó oldalkerék hajtású gőzös is (most már dízelhajtásúra cserélhették, mert nem füstölt). Fél szemmel mindig a hajókon kellett tartanunk a szemünket, mert elég gyorsan és sűrűn közlekedtek.
I. Ferenc József császár oldallapátos gőzös |
Maga a tó kis mérete ellenére elég sok érdekes látnivalót tartogat a számunkra. Van itt több száz méter magas, vízből kinyúló sziklafal sziklamászókkal, hegyoldalban 1770 m magasra felkapaszkodó füstölgő nosztalgia kisvasúttal, St. Gilgenből induló kötélpályás lanovkával a hegytetőre és persze mindenütt a környéken magasabbnál magasabb hegyekkel, tó közepén „kinövő” sziklamonstrummal, aminek csak éppen a csúcsa van kint a vízből. A hajójáratok miatt ez ki is van bójázva.
A tó közepén van egy benyúló félsziget, itt óvatosan kell
közlekedni, mert igen csak szűk a tó, közepén meg megy a kijelölt hajóút, amit
érdemes elkerülni, mivel igen sűrű itt a forgalom és ezt a vízi rendőrök is
előszeretettel ellenőrzik.
A tó keleti harmadában a félsziget után van egy jó nagy
kavicsos part, ahol kényelmesen ki lehet kötni pihenni, fürdőzni. Itt nincs
semmilyen infrastruktúra. A tó északi partvonalán megszámlálhatatlan kis
partrész van, ahol ki lehet kötni a fák alatt.
Kavicsos part koordinátái:
Kavicsos part koordinátái:
szélesség: 47°44'7.29"É
hosszúság: 13°26'20.13"K
Felszíni terület: 24,5 km2
Legnagyobb mélység: 191 m
Tengerszint feletti magasság: 423 m
Traunsee a negyedik és általunk utolsónak bejárt tava
Ausztria egyik legmélyebb tava a maga 191 méterével. Ez kb. 6db 10 emeletes panelház egymásra
rakva :)
Központi szállásunktól ez a tó tűnt a legmesszebbinek keleti
irányba, de ennek ellenére igen hamar megközelíthető, mivel a két tó felett
északi irányban húzódik az A1-es autópálya, így igen hamar át lehet érni ehhez
a tóhoz is. Utolsó utunkkal kapcsolatban már nem fűztünk nagy reményeket, hogy
hatalmas újdonságokat fogunk látni az elmúlt napok után, de kellemeset
csalódtunk ebben a tóban. Annak ellenére, hogy egész nap enyhén szeles, borús
volt az idő, így is nagyokat csodálkoztunk a látványon, amit ez a tó és
környéke nyújtott számunkra.
Vízre szálló hely felleléséhez majdnem a tó közepéig kellett
autóznunk. Itt egy nagyobbocska parkolóra bukkantunk a part mentén, ahol
viszonylag elég nagy terület volt a fák alatt is a pihenni vágyók számára. Maga
a partszakasz kb. 1 m szintkülönbséggel rendelkezik a vízfelszínhez képest, de
vannak lejárók, ahol a kavicsos, murvás talajon bokáig érő vízben be lehet
szállni. A helyszínt viszonylag könnyen fel lehet ismerni, mert itt egy
hatalmas kereszt is ágaskodik a vízben nem messze a parttól. A parkolóban van
nyilvános WC, padok, szemetes. Alapvetően kulturált partszakasz.
hosszúság: 13°46'45.48"K
Vízre szálló hely koordinátái:
szélesség: 47°52'17.25"É
Traunsee vízre szálló pont |
Traunsee vízre szálló |
Itt is ideális a vízre szállási lehetőség (háttérben a WC) |
Egy kereszt... |
A tó északi harmada nem annyira látványos, így ezt mi ki is hagytuk, inkább a tó középső felére koncentráltunk, mert itt volt látnivaló bőven. Egész úton a tó keleti partján húzódó 1636 m magas
A tó felénél helyezkedik el egy parányi kis városka egy pici
félszigeten: Traunkirchen.
A városka szépen körbeevezhető 270 fokban.
szélesség: 47°50'45.83"É
hosszúság: 13°47'32.21"K
A tavon tovább evezve belebotlottunk még egy érdekes szoborba is a vízparton, amiről nem igazán tudtunk meg semmit.
szélesség: 47°50'3.07"É
hosszúság: 13°47'12.41"K
Útközben találtunk egy miniatűr stéget is, ahol éppen egy
kajakkal ki lehetett kötni, hogy elvégezhessük a szükséges dolgokat.
szélesség: 47°49'42.62"É
hosszúság: 13°47'27.69"K
A stéget elhagyva a szorosban átkeltünk a szemközti, keleti partra, ahol közvetlenül a magas sziklafalak érintésével indultunk visszafele.
Traunsee-n bejárt nyomvonal az átevezéskor |
Félelmetes látvány volt, ahogy az 1200 méteres hegyek tövében milyen bolhának éreztük magunkat. Útközben belebotlottunk egy elfogadható kiszállóra, ahol még padok, asztalok is voltak. Miután itt kikötöttünk, elindultunk felfedezni a terepet, és hamar felfigyeltünk egy vízesés hangjaira. Kis barangolás után meg is találtuk az ominózus vízesést. Nem volt éppen ereje teljében, de a mederben látszódtak a nyomok, hogy ugyan egy csapadékosabb időben bizony félelmetes erők dolgozhatnak ott. A mederben kopaszra borotvált komplett fenyőfatörzseket láttunk.
Berendezett pihenő padokkal, asztalokkal, tűzrakó hellyel |
Itt is könnyű volt kikötni... |
Pihenőhely padokkal koordinátái:
szélesség: 47°49'35.61"É
hosszúság: 13°48'28.47"K
szélesség: 47°49'36.77"É
hosszúság: 13°48'30.72"K
Később, tovább haladva a hegyek közvetlen lábánál rábukkantunk még egy emléktáblára is, ami szerint ott valaki 2000 augusztusában „hajótörést” szenvedett és meghalt. Ezt nem tudtuk elképzelni, hogy hogyan hozta össze egy tavon, de hát nagyjából ez állt a táblán, amit, azóta valaki, feltehetően egy puskagolyó által ütött nyommal ékesített.
És egy kis kitérő, ha valaki szereti a via ferrata utakat...
Postalmklamm klettersteig
Viszonylag nem messze, déli irányba a tavaktól van egy általam már ismert via ferrata útvonal. Ezt mi az egyik nap meglátogattuk. (Biztos vagyok benne, hogy a környéken van még számos útvonal, így ha valaki tud róluk, ne tartsa magában, jöhet ide kommentben koordinátákkal együtt :) )
Alapvetően az útvonal "A"-"B" nehézségű (kezdőknek is teljesíthető), a végén van egy "D" kategóriájú függőleges sziklafal. Ezt már inkább gyakorlott mászóknak javasolnám megmászni. Ez a szakasz egyébként kihagyható, van mellette elkerülő útvonal az erdőben.
Via ferrata útvonal beszálló (második) koordinátái:
szélesség: 47°39'44.47"É
hosszúság: 13°27'33.01"K
Az utolsó falut elhagyva 2-3km-re van a természetvédelmi területre a bejárat. Itt egy kis épület van sorompóval. A kedves kis nénike 5 EUR / főért cserébe beengedi az embert. Érdemes ezt rááldozni, mert innen még messze van az első beszálló is, ahol viszont nehézkes autóval a parkolás. A második beszállónál van egy murvás parkoló, ott kb. 10 autó elfér egymás mellett. Általában szokott lenni szabad hely. Szerintem innen sokkal kénylemesebb a beszállás. Innen a parkolóból egyből bevetheti magát az ember az erdőbe, és 5-10 perc séta lefele a völgyben a kék-piros jelzés mentén, és el is érhetjük az első kötélhidat. Innentől kezdődik a drótköteles szakasz. Három híd van az egész út során, plusz egy szakadék feletti kb. 2 méter széles átlépő. Az út 2/3-a erdős részen halad, maradék 1/3-a egy szűk szakadék oldalfalában, majd annak kivezető oldalfalán. Útközben találkozhatunk 3db vízeséssel is. Az út végén kijutunk az erdőből az aszfaltos útra, azon meg már csak vissza kell sétálni az autóhoz. Hegyről lefele vezet az út, kb. 30 perc alatt vissza lehet érni az autóhoz. Átlagossan 4 óra alatt teljesíthető ez a via ferrata szakasz. Természetesen van további szakasz is, ami egészen felvezet a hegy csúcsára. Ha valaki kívánja, megmászhatja ezt a részt is. A parkolóban van is térkép, ahol előzetesen lehet tájékozódni.
További fotók itt:
Salzkammergut 2013Készítette:
Fekete Norbert 2013. augusztus
Buta kérdés, de ahhoz az A/B kategóriás viaferrata úthoz már kell felszerelés, vagy simán láncokba kapaszkodva már járható?
VálaszTörlésSzia!
TörlésIgen, kell. Ahol már van drótkötél oda már kell felszerelés is. Egy mezei mászós beülő, meg egy un. via ferrata "energia elnyelő". Legyél azért valamivel kikötve, ha mégis csak megcsúsznál. Puszta kézzel azért veszélyes művelet. Vannak olyan szakaszok, ahol a nedves a sziklafal. Ott könnyen meg tud csúszni az ember és ha csak a kezére van utalva, az nem biztos, hogy mindig megtart. Meg egy sisak sem árt, mert vannak szakaszok, ahol az előtted haladó miatt potyoghatnak le apró kövek. Ezen cuccok bérelhetőek is bizonyos helyeken, nem kell megvenni, ha csak egyszer ki szeretné próbálni az ember.
bocsánat, mint földrajzosnak megütötte a szememet a következő:
VálaszTörlés"Traunsee a negyedik és általunk utolsónak bejárt tava Ausztria második legnagyobb tava az Attersee után, ellenben az ország legmélyebb tava a maga 191 méterével. Ez kb. 6db 10 emeletes panelház egymásra rakva :)"
Auszria legnagyobb tava a Fertő Tó, utána jön a Bodeni tó, majd az Atter,Traunsee.
hmmm, akkor már a wikipedia-nak sem lehet hinni :) Köszi, javítom.
TörlésSzia Stock, ha legközelebb mentek, javaslom ejtsétek útba Halstattot, ha ott még nem eveztetek. Ha ott vagytok, a tó mellett tudom ajánlani a seewandsteig-ot, bár az D/E-s, elég meredek, még nekem sem volt meg: http://www.bergsteigen.com/klettersteig/oberoesterreich/dachsteingebirge/seewand-klettersteig.
VálaszTörlésUgyanezen a portálon találsz a határhoz közeli ferrátákat is gyakorlásnak, a Raxon pl. Itt van ingyen sátrazási lehetőség is Kaiserbrunn-ban, én is oda szoktam járni.
Szia!
TörlésOké, felírtam! Köszi! :)