5/19/2014

Boréal Baffin (P2) - teszt



- Előszó -

A blogban megjelenő kajak tesztek teljesen szubjektív, magán vélemények, csupán saját magam gondolatait vetettem billentyűzetre. Ezekkel nem áll szándékomban senkit és semmit szponzorálni. 
Célom, hogy egy olyan tapasztalat tudástárat hozzak össze a kajakokról, ami tényleg a hétköznapi apró-cseprő +/- -okat mutatja be, és ne pedig valami magasztos termékleírást kapjon az olvasó, amit a katalógusokban is megtalál. 
Azoknak adhat segítséget, támpontot, akik most készülnek tengeri kajakot vásárolni, de még nem tudják, hogy milyet. Vagy csupán csak szeretnének megismerni olyan típusokat, amikkel még nem találkoztak. 
Ha a teszteket elolvasva sikerült hozzájárulnom ahhoz, hogy még több hajót megismerhettél, hétköznapibb tapasztalatokat olvashattál róluk, ennek már csak örülök. 
Hogy éppen milyen hajóról írok, az csupán a véletlen műve, hogy mikor milyen hajó kerül a kezem alá. Nincs koncepció, ami jön, arról írok. 


                                                                                                                  -- Stock --


Gyártó: Boréal Design
Modell: Buffin P2
Weboldal: http://www.borealdesign.com/

Méretadatok a hajóról:

fedélzet: 79 x 41 cm
első és hátsó rekeszek űrtartalma összesen: 375 L
első rekeszfedél mérete: n/a
hátsó rekeszfedél mérete: n/a
hossz: 518 cm
magasság: n/a
szélesség: 56.5 cm
súly: 29 kg
maximális terhelhetőség (utas + csomagok): 125 kg

Tesztelő személy paraméterei:

Magasság: 176 cm
súly: 70 kg




Egy újabb kanadai cég hajóját sikerült górcső alá vennem, még pedig a Boréal cég egyik közkedvelt hajóját a Buffint. Ebből is a "P2"-es jelzésűt. Van még továbbá P1-es és P3-as jelzésű hajó is a Buffinból. Ezek között csak méretbeli különbségek vannak, a forma arányaiban ugyan az mindháromnál. Ezért is fordulhat elő az - ismeretségi körből is tapasztaltam -, hogy vannak, akiknek pont bevált a Buffin méretre és vannak, akik meg azt mondták, hogy óriási ladik volt számukra, amikor benne ültek. Ez azért van, mert pl. a P1 és a P3 között, ha csak a hosszát nézzük, van közöttük 28 cm különbség. Ami nagyon sok. Ezért érdemes odafigyelni, hogy melyik jelzésű hajóba sikerül beleülnünk valahol, nehogy ezért legyen rossz véleményünk a hajóról, miközben könnyen lehet, hogy van a saját méretünkre is Buffin, csak nem tudtunk róla. Szerencsére a Boréal ezt kezelte, így azt kell mondjam, szinte majdnem minden testalkatú és méretű evezősnek sikerült azzal kedveskedniük, hogy sem egyik, sem másik rovására sem készített úgy hajót, hogy megfosszák őket attól, hogy komfortosan evezhessenek egy Buffinban. Ráadásul nem is egyedül a Buffin típusú hajó az egyetlen olyan a Boréal palettáján, amelyik három méretben is kapható, mert ott van még tőlük az Epsilon elnevezésű hajó is, ami szintén három méretben kapható. Ráadásul megszólalásig hasonlít a Buffinra, de ettől még nem összekeverendő a két típus. Az Epsilon amolyan ráncfelvarrott utódja lett a Buffinnak.
Minden esetre már ez önmagában is dícséretre méltó egy hajógyártótól, hogy ennyire odafigyel a különböző testalkatú evezősökre. Hiába, a kanadai hajógyártó cégek nagyon odafigyelnek ezekre az aprónak tűnő, de nem jelentéktelen kérdésekre is.
Ezen pozitív előjelek miatt már nagyon régóta szerettem volna hosszabb távon is kipróbálni egy olyan Buffint, ami méretben passzol rám. Hát, most sikerült.

Íme!

Boréal Buffin P2

Első benyomások a parton:


Már korábban is volt alkalmam egyszer-egyszer beleülni egy Buffinba, de csak nagyon rövid időre, de már akkor is a formája nagyon lenyűgözött. Első ránézésre egy rendkívül kecses grönlandi hajót vélhetünk felismerni benne, köszönhető ez a hosszú, kecsesen felhúzott orr résznek és az enyhén felhúzott farnak. Ami egyből szemet szúrhat még a formáját tekintve, hogy a hátsó deck rendkívül alacsony és egy nagyon jól eltalált ívben a fedélzetnél emelték meg az első decket.
Buffin fedélzet
Ez a magasság különbség nagyon látványos formát kölcsönöz a hajónak. Nem utolsó sorban azoknak pedig, akik technikai szempontból is megfigyelik a hajót, egyből rá fognak jönni, hogy ezzel a hajóval bizony nagyon élvezetes lesz végezni a technikai manővereket.
Anyagminősége hűen tükrözi a kanadai színvonalat. PE anyaga olyan sima, hogy már-már egy kompozit hajóéval vetekszik, ellenben annál sokkal masszívabb.
A fedélzet már első ránézésre is elég tágasnak tűnik annak ellenére, hogy egy inkább a keskeny hajók kategóriájába tartozó hajót szemlélünk. Ez köszönhető annak, hogy viszonylag hosszú, tágas beülő nyílást kapott a hajó, ráadásul még optikailag is tovább javít a helyzeten az, hogy pont a beülőnél kezdték megemelni az első decket, így ez is további tágas érzetet ad.
gumikötélzet az első decken
Rekesznyílásai is jól elrendezettek, a hátsó rekesz nyílása elég közel is került a fedélzethez. Kötélzettel bőségesen el van látva a hajó, főleg az első decken a fedélzet előtt. Itt jó sűrűre fűzték a gumikötélzetet.
Ha vetünk egy pillantást a hajó aljára, akkor azt láthatjuk, hogy igazából egyedül az orr rész kapott némi rocker ívet, a hátsó rész viszont nem, emiatt jó hosszú vízvonalra számíthatunk. Ebből kifolyólag elvárhatjuk, hogy jó legyen a hajó egyenes futása. Ez mindenképp pozitívum egy grönlandi hajóhoz, mivel azokra jellemző, hogy nem az egyenes futásukról a leghíresebbek. Az enyhén íves, szinte már lapos hajófenéken alig-alig észrevehető a "V" alak, aminek köszönhetően igen stabil tartásra számíthatunk. Az alacsony oldalmagasság pedig még tovább fokozza ezt az érzetet. Másrészt pedig pofon egyszerű lesz rá visszamászni.

lapos hajófenék
alacsony
oldalfal


kiengedett szkeg
És ha már a hajó aljánál tartunk, akkor nem mehetünk el szó nélkül az impozáns szkeg mellett sem. Teljesen kiengedett állapotban a mérete már-már vetekszik egy korabeli, ökrökkel húzatott eke méretével.





Tesztelés után:


Szerelvények:

Kötélzet:

Kötélzet a hajón pont annyi van, amennyinek lennie kell. Nem vitték se túlzásba a mennyiségét és nem is spóroltak vele. A hajón körbefutó kötélzet jó minőségű, erős anyagból készült. A gyártó szőtt bele fényvisszaverő szálat is. Rögzítése jó, a kötélzet nem túl feszes, de nem is túl laza. Vészhelyzetben könnyen meg lehet fogni. Rögzítő szemei jól be vannak süllyesztve a fedélzet síkjába, nem állnak ki / el sehol sem, így nem karcoljuk össze magunkat visszamászáskor.  










Fogantyúk:


hátsó fogantyú
Fogantyúk elég egyszerűek, de jól megmarkolhatóak. A fogantyú rögzítését a Boréal úgy oldotta meg, hogy a hajó orra és vége alatt helyezett el egy-egy rögzítési pontot, ezen keresztül vannak befűzve a fogantyúk kötélzetei. Felemeléskor pedig a kötélzet átöleli az orrot illetve a hajó végét, így jobban eloszlik a fogantyú kötélzetére nehezedő súly. 





Deckháló, gumikötélzet:

Deckháló a hajón nincs, ellenben elől a decken jó sűrűre fűzött gumikötélzetet kapunk cserébe. Ez a gumikötélzet jó vastag, lehet alá bátran pakolni.
hátsó gumikötélzet
paddle float visszamászáshoz


gumikötélzet az első decken

Lapáttartó:

Fixálható lapáttartó elől a beülő keret előtt nincs. Egy mélyedés a beülő keret pereme előtt van, de nincs hozzá rögzítő szem, így az ide betett lapátot semmivel nem tudjuk fixálni. Hullámzás közben ne bízzunk abban, hogy itt megmarad a lapát akár egy pillanatra is.

gumikötélzet az első decken
lapáttartó elől a hajó orrán










Elől a hajóorrban van háromszög alakú gumikötélzet, ami még lapáttoll beszúrásra alkalmas lehet, de mivel nincs ráfűzve semmilyen műanyag bogyó, így ide igen nehéz befűzni bármilyen lapát tollát.

Rekeszfedelek:

Rekeszfedelek elfogadhatóan jól záródnak. Anyaguk meglehetősen lágy gumiból készült. Ennek előnye, hogy télen a fagyos időben sem fog olyan kő keményre dermedni, hogy ne tudjuk feltenni a helyére. Ellenben nyáron, a tűző napon előfordulhat, hogy túlságosan meglágyul, így számolnunk kell azzal, hogy ilyenkor már nem zárnak olyan megbízhatóan. Óvatosságból azért tartsunk mindent vízhatlan zsákokban. 
hátsó rekeszfedél


puha rekeszfedél


Vízhatlan rekeszek:
első rakodó rekesz nyílása

A hajóban három rekesz található. Egy elől a hajó orrában, kettő pedig hátul a beülő mögött. Egy napi tároló és egy nagy hátsó rekesz.
Az Első rekesz nyílása átlagos, elfogadható méretű, de azért hatalmas vízhatlan zsákokat nem tudunk rajta keresztül betenni.
A napi tároló rekesz nyílása pár centiméterrel kisebb, mint az első rekeszé. Ide tényleg csak a legszükségesebb dolgokat tudjuk betenni. egy megpakolt 5L-es vízhatlan zsák azért még kényelmesen befér.
A hátsó tároló rekesz nyílása megfelelően nagy, jól pakolható. Mivel viszont a hajó hátsó deckje meglehetősen alacsony, ebből következően a hátsó raktér belmagassága sem túl magas. Óriási zsákokat ne nagyon próbáljunk beleerőltetni, mert úgysem fog. Inkább sok kisebbel próbálkozzunk. Ha így teszünk, akkor azért 4-5 napi motyó bepakolható a hajóba. A szkegház meglehetősen hátul van a hátsó raktérben, így az nem hátráltat minket a pakolásban.
napi tároló rekesz nyílása
Egyedüli probléma, ami felmerülhet, a vízhatlan rekeszeknél az lehet, hogy a rekesznyílások peremei, ahova a gumifedelek kapaszkodnak, azok nem anyagába vannak öntve az egész hajótesttel, hanem utólag, külön vannak felcsavarozva. Itt óhatatlanul is be tud ázni a raktér, ezért utólagos szigetelés szükséges lehet. Mint ahogy ez a teszthajón is megtörtént.

hátsó rakodó rekesz
nyílása
hátsó rakodó rekesz
magassága









nem anyagában öntött perem
és annak utólagos szigetelése
hátsó raktér és mélyen hátul
a szkegház
















Rekeszfalak:

A rekeszfalak szépen, esztétikusan vannak beragasztva, amik a jól megszokott puha, habszivacs szerű anyagból vannak.


első rekeszfal

Fedélzet:

fedélzet és az ülés
Fedélzet a hajóban meglehetősen tágas. Ami első pillantásra szemet szúrhat nekünk az a rendkívül kényelmes és párnázott ülés, és az alacsony deréktámasz. Az ülés puha, gyorsan száradó anyaggal van borítva, ami tisztítás céljából kivehető. Maga az ülés nem állítható, egy ponton fixen van rögzítve. A deréktámasz elég jó vastag, puha borítás kapott. Ez vékony gumikötéllel van feszesen tartva, a deréktámaszt pedig hevederrel lehet feszíteni vagy lazítani, plusz még a vékony gumiköteleken is lehet feszíteni, lazítani. A deréktámasz elég rugalmasan tudja követni a derekunkat, hanyatt dőlésnél is remekül le tudja követni a mozdulatot, egyáltalán nem akadályoz minket a mozgásban.
A deréktámasz mögött jelentős hely van még, ahova kényelmesen be lehet tenni egy üveg ásványvizet, papucsot, miegymást.
deréktámasz
Combtámaszok elég jelentős méretben vannak jelen a hajóban. Ezek nem állíthatóak, fixen vannak rögzítve, de mivel elég méretesek, így igen tág intervallumban lehetnek jók a különböző testalkatú evezősöknek.
Elől a pedálok a hajóban kényelmesen elérhetőek, könnyen tudjuk állítani menet közben is. Mivel az első deck elöl nem annyira alacsony, mint hátul, így meglehetősen kényelmesen el tud férni alatta a lábunk a pedálokon (helyesen csak lábtámasz, mivel ugye nincs a hajón kormány). Az én 42-es cipőm is vígan elfér alatta. Szerintem, olyan 45-46-os lábmérettel rendelkező emberek is kényelmesen tudják érezni magukat, nekik sem szorul be a lábuk.


combtámasz
fedélzet belül és az átmenő
csavarok









Egyedül, amire oda kell figyelnünk, hogy itt is, mint a rakodórekeszeknél is, az átmenő csavarok végei nincsenek levédve, így bármi könnyedén bele tud akadni, ha betömködünk valamit a lábunkhoz.

Pedálok / lábtartók:

Pedálok, amik egyben a lábtartók is elég egyszerű szerkezetek. A legnagyobb része fémből van, így meglehetősen masszívak és tartósak. A pedál távolságát a pedál mögötti pöcökkel lehet kioldás után állítani. Egy kis gyakorlat után ezt már menetközben a vízen is meg tudjuk tenni.


lábtámasz és az átmenő csavarvégek


Kormányzat:


Kormányzat nincs a hajón gyárilag és utólag sem felszerelhető, mivel nincs előkészítve neki hely hátul a hajó végén.

Szkeg:

A Boréal cég a Buffint egy igen jelentős méretű szkeggel látta el. Annak ellenére, hogy ekkora méretes szkeget kapott a hajón, mint már korábban említettem, ez nem különösebben okoz problémát a hozzá tartozó szkegház a hátsó rakodó rekeszben.
A szkeget egy forgatható tárcsa segítségével lehet szabályozni, ami a jobb kezünkre esik elől a beülő perem mellett a hajó felső részén. Kapott egy skálabeosztást a tárcsa, ami alapján nagyjából be tudjuk lőni, hogy hova tekergessük a megfelelő beállítás érdekében. 
szkeg állító tárcsa és a skála
Maga a szkeglapát és annak rögzítése a hajó aljában csupa fémből van, így ez meglehetősen masszív, megbízható minőséget biztosít. Nem kell attól tartanunk, hogy egy esetlegesen elfelejtett szkegfelhúzással történő partraszállás alkalmával egyből el is törjük a szkeglapátot.
Ami egyedüli probléma lehet a szkeggel az pedig az, hogy ha teljesen leengedjük, akkor már annyira nincs semmilyen oldaltartása a méretes lapátnak, hogy elég erősen lötyög jobbra, balra. Ha visszább van húzva, akkor már maga a szekgház ad neki tartást mindkét oldalról. Ilyenkor már nem lötyög.

Ami még pozitívum, hogy felhúzott állapotban tényleg teljesen eltűnik a gerincvonalban, semennyire sem lóg ki. Ez sajnos nem mondható el sok más hajógyártónál és azok hajóinál, de a Boréalnak ezt sikerült megoldania. Ami még szintén további pozitívum, hogy maga a szkegnyílás a hajó alján elég tágas, így nehezen tud elpiszkolódni és emiatt beragadni úgy, hogy menet közben pont akkor ne tudjuk leengedni a szkeget, amikor arra a legnagyobb szükségünk lenne.

fém szkeg
teljesen kiengedett szkeg










Gyakorlati tapasztaltok a menet tulajdonságokról:


Kényelem:

Kényelem szempontjából azt kell mondjam, hogy egy első osztályú hajóról van szó. Maga az ülés olyan mély üléspozíciót biztosít, ami rendkívül kényelmes üléshelyzetet eredményez. Mindez kiegészítve a párnázott, jó helyen elhelyezett deréktámasszal és az ülés végén megemelt alsó comb résszel, aminek köszönhetően nincs meg annak a lehetősége, hogy az ember túlságosan le tudja ejteni oldalra a combjait, aminek következtében lassan, de biztosan elkezd zsibbadni az ember lába.
A combtámaszok a hajóban nagyon jól elhelyezettek, kényelmesek. Igaz, hogy nem állíthatóak, de olyan méretesek, hogy mindenkinek jó lehet.
Elől a fedélzetben a lábaknak bőven van hely. Az én 42-es cipőm nagyon kényelmesen elfért a magasnak mondható első deck alatt. Ami igazából nem is olyan magas, csak az ember feneke van hozzá mélyebben az ülésben, mint más hajókban. Nincs pl. az a jelenség, hogy a magas első deck miatt rendszeresen beverné az ember evezés közben a hüvelyk ujjait.
Először, amikor beül az ember a hajóba - akár csak a parton is - olyan érzése támad benne, mintha hanyatt akarna billenni benne. Ez az ülés mélyen ejtett fenékrészének köszönhető. Első érzetre fura, de nem kényelmetlen és hamar meg lehet szokni. Sőt, utólag nehéz is róla leszokni :) Ha eddig azt hittük, hogy kényelmes hajónk van, akkor ezek után, miután kiszálltunk egy Buffinból pár óra evezés után már másképp fogjuk gondolni. Korábban több helyről hallottam, olvastam a legendás kényleméről, de nem nagyon akartam hinni neki. Most, hogy kipróbáltam, engem is meggyőzött.


kényelem teszt

Elsődleges stabilitás:

Elsődleges stabilitása a hajónak nagyon jó, köszönhető ez a lapos hajófenéknek.


elsődleges stabilitás teszt

Másodlagos stabilitás:

Az elsődleges stabilitása után már csak a másodlagos stabilitása a jobb. Olyannyira az élére lehet állítani, hogy spricdek hiányában a saját ölünkbe tudjuk folyatni a vizet oldalról, de a hajó még mindig vissza akar billenteni minket az eredeti pozíciónkba.


másodlagos stabilitás teszt


másodlagos stabilitás teszt

Egyenes futás:

Egyenes futással kapcsolatban vannak némi fenntartásaim a hajóval kapcsolatban, ugyanis szkeg nélkül kimondottan jó volt az egyenes futása, és még minimálisan leengedett szkeg mellett is ugyanez volt tapasztalható. Ellenben, ha teljesen kiengedtem a szkeget, időnként érezhető volt némi csalinkázás vagy valamelyik irányba történő makacs tartás. Én ezt annak tudnám be, mint amit már korábban is írtam a szkegnél, hogy teljesen kiengedett állapotában már erőteljesen lötyögött jobbra-balra a szkeglapát, mivel már teljesen elhagyta az egész szkegházat, így nincs, ami megtámassza innen is, onnan is. Ez a 2-3cm-es lötyögés jobbra-balra szerintem okozhat már olyan eltérést a gerincvonal mentén, ami már inkább kormányzási hatást válthat ki azzal, hogy nem a gerincvonal mentén helyezkedik el a szkeglapát. Innentől kezdve pedig inkább kormányként működik, ha éppen nem középen, a gerincvonal mentén, annak meghosszabbításában folytatódik a szkeglapát.

Kanyarodás kormánnyal (ha van rajta):

Nincs rajta kormány, és nincs is előkészítve neki hely. A gyártó kifejezetten kormány nélkül tervezte a hajót.

Élezés:

Mivel grönlandi vonalakkal lett megáldva, és jelentős rockerívet kapott a hajó orra, minimális döntésre is azonnal reagál a hajó. Persze, ha lent van a szkeg, főleg "eke" módban, akkor már lényegesen nehezebb kanyarodásra bírni élezéssel.


élezés teszt

Gyorsulás:

Rendkívül jól gyorsul a hajó, 8-9 km/h-s sebességet nagyon könnyű tartani vele.

Visszamászhatóság:

Mivel nagyon alacsony a hátsó deck, a visszamászás nagyon egyszerű rá.

Eszkimózhatóság:

Eszkimózhatóság szempontjából azt kell mondjam, hogy eddig ez a hajó volt az, amiben a legkényelmesebben lehett hanyatt dölni az eszkimó fordulóhoz. Bármennyire is szerettem volna, egyszerűen nem tudtam úgy hátradölni benne, hogy nyomja valahogy a derekam a hátsó beülőkeret. Fizikailag képtelenség.


eszkimózhatóság teszt

Összefoglaló:

Összességében egy nagyon jó kis technikás hajót ismerhettünk meg a méltán híres és minőségi hajókat gyártó kanadai Boréal cégtől. Anyagában rendkívül szép sima, minőségi PE anyagot kaphatunk, ami nagyon tartós. A szép lapos hátsó deck és felhúzott orr szerintem nagyon jó arányban lett eltalálva. Egy igazi jó kis technikás és szörfözhető hajóformát sikerült összehozniuk a gyártóknak.

Kényelmi szempontból azt kell mondjam, hogy messze túlszárnyalta a várakozásaimat. Az először kicsit szokatlan üléspozíció később már annyira jó, hogy alig akar utána kiszállni belőle az ember. Vagy ha át kell ülni egy másik hajóba, akkor az már csak rosszabb lehet :) Első beülésre kicsit túl tágasnak tűnhet a fedélzet, de ha már jól beállítja magának az ember a lábtámaszokat és megvan a jó hajókontakt, akkor már nagyon komfortos tud lenni a hajó.


Boréal Buffin P2


Pakolhatóság szempontjából ne számítsunk egy igazi teherhordó serpára, mivel az alacsony hátsó decknek bizony ez a hátránya. Okosan, jól megtervezve kis csomagokból viszont elég jól meg lehet pakolni a hajót, így egy hetes nomád túrára is elmerhetünk menni vele. Ha valaki viszont csak trehányul beledobál mindent a hajóba, annak komoly fejtörést fog okozni a pakolhatóság.

Stabilitás szempontjából egy nagyon jó, stabil hajót ismerhettünk meg. Mind az elsődleges, mind a másodlagos stabilitása nagyon jó. Nincsenek váratlan billegések. A nagyon jó hajókontaktnak köszönhetően tényleg azt fogja csinálni, amit mondunk neki. Egyedül a teljesen kiengedett szkegnél érhetnek minket meglepetések, hogy nem mindig tartja úgy az irányt, mint amit szeretnénk.

Kinek javasolt a hajó?
Semmiképpen nem olyan evezősnek, aki csak ész nélkül pakol magának mindent a hajóba, mondván hátha kelleni fog ez is, az is… Ha nem tudunk tudatosan, ésszerűen pakolni, akkor ne akarjunk ilyen hajót magunknak.
Kezdők is bátran próbálkozhatnak ezzel a hajóval, nem lesz számukra túlságosan instabil a hajó. Egyedül azzal kell számolniuk, hogy nincs a hajón kormány, így nekik a kezdetleges irányíthatóság problémát fog okozni. De ha külön olyan hajót szeretnének, amiben az alapvető technikákat szeretnék megtanulni, akkor nekik ez a hajó kifejezetten jó lesz, mivel hamar rá fognak érezni a nagyon jó hajókontakt miatt. Profiknak meg csak szimplán javasolt, mert ebben a hajóban bármit meg lehet csinálni, amit csak a technikai tudásunk megenged.

Utas méretével kapcsolatban nyugodtan mondhatom azt, hogy minden alkatra jó ez a hajó, mivel a gyártó három különböző méretben és jelzéssel árulja őket (P1;P2;P3).

P1:
hosszúság: 506 cm
szélesség: 54.5 cm
súly: 28 kg
javasolt utas testtömege: 41 kg – 73 kg-ig
összes terhelhetőség (utas + csomag): 109 kg

P2:
hosszúság: 518 cm
szélesség: 56 cm
súly: 29 kg
javasolt utas testtömege: 64 kg – 102 kg-ig
összes terhelhetőség (utas + csomag): 125 kg

P3:
hosszúság: 534 cm
szélesség: 58 cm
súly: 30 kg
javasolt utas testtömege: 91 kg – 127 kg-ig
összes terhelhetőség (utas + csomag): 145 kg




Ár szempontjából viszont nem a legkedvezőbb, mivel bőven 400.000 Ft felett volt kapható 2013-ban a Mountexben. Külföldön sem olcsóbb sajnos. 

Viszont erős kérdőjelek merültek fel bennem, mivel már a Riot után a Boréal is, mint kanadai cég, gyártásra a hajóit átpasszolta Kínába. Vajon ez a változás érezhető lesz a Boréalnál is? Mert a Riotnál sajnos meglátszódott… :( Meglátjuk. Ha bárki találkozik új gyártású Buffinnal, bátran kommentezhet ide, hogy látott-e bármilyen különbséget e között a teszt hajó között, és az általa látott között.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése